האם להיות יזם זה דבר קל? מנשה בטיטו מסביר

להיות הבוס שלך, לקרוא את כל היריות, ממהר להכות את המטרות שלך – עבור אנשים רבים, יזמות היא המטרה האולטימטיבית בקריירה.

אבל מדהים כמו ניהול צלילים עסקיים משלך, זה גם קשה מאוד.

כמה קשה? 90% מהסטארט-אפים נכשלים.

יזמים גם חרדים יותר מאנשים אחרים וחווים יותר מתח יומיומי. אחרי הכל, כשאתה אחראי לשורה התחתונה, כל מכשול נופל עליך באופן אישי.

הנה החדשות הטובות: הקמת חברה יכולה להיות אחת ההזדמנויות המתגמלות, המלהיבות והמעניינות ביותר שתקבלו אי פעם. אם אתה מודע לסיכונים ואתה עדיין מת להגדיר על להיות יזם, להשתמש באסטרטגיות ועצות במדריך זה.

1. זהה רעיונות סטארט-אפ רווחיים.

סטארט-אפ מצליח מתחיל ברעיון. אתה לא יכול לבנות עסק בלי אחד. הנה כמה טכניקות יצירתיות לחשיבה על מוצר או שירות:

שאל את החברים שלך מה מתסכל אותם.

מה הופך מוצר או שירות לרווחיים? הוא מספק פתרון לבעיה או תסכול שאנשים מוכנים לשלם כדי להקל.

עם זה בחשבון, להתחיל לשאול את החברים שלך מה מתסכל אותם.

המייסדים מקבלים השראה מהתסכולים שלהם כל הזמן. לדוגמה:

  • טראוויס קלאניק וגארט קאמפ הקימו את Uber לאחר שהתקשו להשיג מונית.
  • אנדרו קורטינה ואיכרם מגדון-איסמעיל ייסדו את Venmo (שנרכשה על ידי PayPal) לאחר שהתקשו להחזיר זה לזה בהמחאה.
  • כריס ריקובונו השיק את UNTUCKit – שורה של חולצות שנראות טוב ללא מים – לאחר שהתוסכל עד כמה החולצות המכופתרות הרגילות שלו היו מקומטות ולא מתאימות כשהוא לא השכיב אותן.

בזמן שאתם נמצאים בסיעור מוחות, בקשו מהחברים שלכם לעקוב אחר הדברים היומיומיים שמעצבנים אותם. לאחר מכן עבור על הרשימות שלהם וחפש בעיות שייתכן שתוכל לפתור.

קבל השראה מסטארט-אפים מתפתחים אחרים.

לבדוק מה אנשים אחרים יש לבוא עם יכול להיות דרך מצוינת לבעוט תהליך החשיבה שלך להילוך. עבור אל ציד מוצרים, אוצר המתעדכן כל הזמן של האפליקציות, אתרי האינטרנט והמשחקים החדשים ביותר, לקבלת השראה דיגיטלית. בינתיים, קיקסטארטר הוא נהדר עבור מוצרים פיזיים.

יש גם המון אתרי ביקורת מוצרים כמו שעשויים להצית את היצירתיות שלך. נסה לפתוח, ורד וחוט תיל.

זהה מגמות להגן על הרעיון שלך בעתיד.

כשהעולם משתנה, אנשים זקוקים למוצרים שונים. לדוגמה, עלייתן של Uber, Lyft ואפליקציות שיתוף נסיעות אחרות יצרה ביקוש לאפליקציית צד שלישי שתספר לכם בדיוק את התעריפים הזולים ביותר באותו רגע.

אתה רוצה להקדים את העקומה. קרא תחזיות מגמה עבור התעשייה או השוק שלך, או לבדוק פרסומי חיזוי מגמה אוניברסלית כמו Trend Hunter ואז לשאול את עצמך, "אם תחזיות אלה יתגשמו, אילו כלים יהיה צורך?"

2. לזהות ולהתמקד בקטגוריה גדלה (או קטגוריות).

מומחה הרישוי ואסטרטג הקניין הרוחני סטיבן קי ממליץ לבחור קטגוריה שמרתקת אותך אך אינה תחרותית מדי.

"אני נמנע מתעשיות שהן מאתגרות לשמצה, כמו תעשיית הצעצועים. יש כל כך הרבה אנשים שיוצרים במרחב הזה", הוא מסביר. "יהיה לך קל יותר רישוי הרעיונות שלך אם אתה מתמקד בקטגוריות של מוצרים הגדלים, כמו גם פתוחים לפתוח חדשנות."

לאחר שבחרת קטגוריה, קי אומר שעליך ללמוד את כל המוצרים בקטגוריה זו.

  • מהם היתרונות של כל מוצר וכיצד הם משתנים?
  • מהי אסטרטגיית האריזה והשיווק שלהם?
  • מה אומרים הסוקרים?
  • מהם השיפורים הפוטנציאליים?

לאחר שבחרת מוצר, שקול שאלות כגון:

  • מה ניתן לעשות כדי לשפר את זה?
  • האם ניתן להוסיף תכונה חדשה?
  • מה לגבי חומר אחר?
  • אני יכול להתאים אותו אישית איכשהו?

3. מלא דרישה לא מנוצלת.

אתה לא צריך להמציא מחדש את הגלגל אם אין מספיק גלגלים. אנשים רבים מתחילים עסקים מצליחים לאחר שהבחנו בפער בשוק. לדוגמה, אולי אתה לומד שיש מחסור במיקור חוץ של מכירות באיכות גבוהה. מכיוון שיש לך ניסיון בפיתוח מכירות וניהול חשבונות בחברות מכירות בשלבים מוקדמים, ייתכן שתחליט להציע שירות זה לסטארט-אפים טכנולוגיים.

4. הפוך משהו טוב יותר (או זול יותר) ממה שיש שם בחוץ.

אתה לא תמיד צריך לפתח משהו חדש לגמרי. אם אתה יכול להציע מוצר קיים בנקודת מחיר נמוכה יותר, באיכות טובה יותר, או באופן אידיאלי, שניהם, יהיו לך הרבה לקוחות. יתרה מכך, ברור שיש ביקוש קיים.

כמו שאתה הולך על היום שלך, לעשות רשימה של כל מה שאתה משתמש. לאחר מכן סקור את הרשימה עבור משהו שאתה יכול לשפר.

הצעות אחרות

  • רשת עם יזמים אחרים: השתמש ב- Meetup או ב- Eventbrite כדי לחפש אירועים בקהילת הסטארט-אפים המקומית. לא רק נטוורקינג עם יזמים אחרים יעזור לך לבנות מערכות יחסים יקרות ערך, אבל זה גם ייתן לך הרבה רעיונות.
  • בקשות לפטנטים מחקריים: בקשות לפטנטים מתפרסמות בדרך כלל 18 חודשים לאחר הגשתן. למרות שאיננו ממליצים להעתיק המצאות על הסף, עיון במסמכים אלה יכול לתת לך תחושה טובה לאן מקום מסוים הולך.
  • ערוך סיעור מוחות: אם אתה צריך לקבל מיצים יצירתיים שלך זורמים, להזמין שלושה עד חמישה אנשים יזמיים אחרים למפגש סיעור מוחות. בקש מכולם לבוא מוכנים לדון בקטגוריית מוצר מסוימת או בשאלה מסוימת, כגון"מהו סוג ה-X האהוב עליך ומדוע?" או "האם אתה משתמש במשהו כדי להשיג את Y? למה או למה לא?" התשובות עשויות להוביל לכמה רעיונות גדולים.

5. אמת את רעיון ההפעלה שלך עם מחקר אישיות הקונה.

נהדר, יש לך רעיון. אבל אל תתפטר מהעבודה היומית שלך עדיין. לפני שאתה הולך עד הסוף, אתה צריך לדעת שאנשים אחרים באמת ירצו את המוצר שלך. (לא, החברים והמשפחה שלך לא נחשבים.)

על מנת לאמוד בבטחה את הכדאיות של המוצר שלך בשוק, להתחיל על ידי הבנת אישיות הקונה שלך, כלומר את האנשים האמיתיים שאתה מתכנן למכור. אם המוצר שלך אינו משרת צורך, הוא לא יהיה מעוניין, לא משנה כמה הוא חדשני או מגניב. לכן אישיות הקונה ומחקר שוק הם כל כך חשובים.

לאחר שזיהית את הלקוח האידיאלי שלך, ראיון עם אנשים שמתאימים להצעת החוק צריך להיות מרכיב חשוב במחקר שלך. הראה להם הדגמה עובדת של המוצר שלך, שאל מה הם אוהבים ומה הם לא, כמה הם ישלמו על זה, באיזו תדירות הם ישתמשו בו וכן הלאה.

אם אתה רוצה לבדוק את העניין של השוק לפני בניית משהו, לבנות דף נחיתה המתאר את המוצר או השירות שלך. בקש מאנשים לשלוח את כתובות הדוא"ל שלהם בתמורה לגישה מוקדמת; מנוי, חברות או מוצר ללא תשלום; הנחה, עדכוני מוצרים או הצעה משכנעת אחרת. לאחר מכן לקדם את הווידאו על חיפוש חברתי, בתשלום, וכו ', ולראות כמה מבקרים להמיר הרשמות.

6. התחל עם מוצר בר קיימא מינימלי (MVP).

MVP הוא הגרסה הפשוטה והיסיסית ביותר של הכלי או השירות שלך. זה פונקציונלי מספיק כדי לספק לקוחות מוקדמים ולקבל תחושה של מה שאתה צריך לשפר.

נניח שברצונך לבנות אפליקציה שתחבר סטודנטים למורים וירטואליים. אתה יכול ליצור גרסה חשופת עצמות, להזמין באופן ידני 150 מורים שמצאת באינטרנט להצטרף, ולאחר מכן לפרסם את הקישור לאפליקציה בדף הפייסבוק של האוניברסיטה המקומית. אם אתה מקבל מספר הגון של הרשמות, זה סימן שאתה צריך להתקדם. אם אתה מקבל בקושי כל, אתה צריך גם לחשוב מחדש על הרעיון או להתחיל מחדש.

החל קטן עם MVP שומר על עלויות נמוכות כדי להתחיל אבל מאפשר מקום לצמיחה כמו המוצר ממשיך להיות מאומת.

7. צור תוכנית עסקית.

תוכנית עסקית היא מסמך רשמי המפרט את היעדים העסקיים שלך ואת הצעדים שתנקוט כדי להשיג אותם. זה עשוי לכלול אסטרטגיה שיווקית, תקציב, תחזיות פיננסיות ואבני דרך.

כיזם, תפקידך הוא להגדיר את המשימה, החזון והיעדים ארוכי הטווח והטווח הקצר של החברה שלך. כפי שאתה עושה את זה סוג של תכנון אסטרטגי עבור המיזם שלך, התוכנית העסקית היא תפוקה של העבודה שלך ומסייע להנחות את הצמיחה של הסטארט-אפ שלך.

הורד תבנית תוכנית עסקית חינמית כדי להפוך את התהליך למהיר וקל יותר.

8. המשך לחזור על סמך משוב.

זכור כי MVP שלך לא סביר יהיה מספיק כדי להישאר תחרותי בקטגוריות השוק שתבחר, במיוחד אם יש לך חלומות גדולים עבור הסטארט-אפ שלך.

עכשיו מגיע המחזור: יצירת עניין וביקוש (שיווק המוצר), אבטחת לקוחות (מכירת המוצר), מדידת שביעות רצון, שיפור המוצר על סמך משוב… וחוזר חלילה.

אופטימיזציה של כל חלקי גלגל תנופה זה מייצרת את ההכנסות הדרושות להשקעה במוצר, והשקעה במוצר מייצרת עניין נוסף מ:

  • לקוחות מרוצים שיוצרים הפניות מפה לאוזן
  • הצעות תחרותיות יותר שמושכות לקוחות חדשים

9. מצא מייסד שותף

חוכמה קונבנציונלית אומרת שאתה צריך לחפש מייסד שותף בעת פתיחת עסק חדש. ישנם שלושה יתרונות עיקריים שיש מייסד שותף.

1. קל יותר לקבל מימון. בין אם מספר מייסדים אכן תורמים להצלחת החברה ובין אם לאו, משקיעים רבים משקיעי הון סיכון מאמינים שכן. הם מסרבים לגבות מייסדי סולו.

2. יש לך תמיכה רגשית. ניהול חברה הוא חוויה מלחיצה, מרגשת וייחודית. אם אתה רוכב על רכבת ההרים הרגשית בעצמך, לא יהיה לך עם מי לחגוג במהלך העליות – או לשרוד את הירידות. מייסד שותף מבין בדיוק מה אתה עובר וגורם לך להרגיש פחות לבד.

3. הם יכולים לספק מיומנויות שונות, ידע, וקשרים. אולי אתה מעולה במכירה, בעוד המייסד השותף שלך הוא יותר טכני. יש לך הרבה קשרים, והם למעשה הקימו עסק בעבר. בחירת מייסד שותף עם קורות חיים חינם היא דרך מצוינת להגביר את סיכויי ההצלחה שלך.

אבל יש גם חסרונות שיש מייסד שותף.

1. יכול להיות סכסוך. אתה והשותף שלך בהכרח לא תסכימו. מחלוקת בריאה קטנה היא פרודוקטיבית, אבל אם לא תמצא פתרון במהירות יחסית, תבזבז זמן יקר ואנרגיה. בנוסף, אתה עלול לפגוע במורל של הקבוצה שלך.

2. תצטרך לפצל את ההון העצמי. אם אתה הבעלים היחיד של החברה שלך, אתה מתחיל עם 100% הון עצמי. ככל שהזמן עובר ואתה שוכר יותר אנשים ו/או מקבל מימון, אתה תחלק את ההון העצמי הזה – אבל סביר להניח שאתה תיתן 0.005% עד 35% לישות אחת, תלוי מי הם. אם יש לך מייסד שותף, אתה מוותר באופן אוטומטי על 40-60% מהחברה שלך במכה אחת.

3. מציאת אחד יכול להיות קשה. זה יכול להיות ממש קשה למצוא מישהו עם אותו אתיקה עסקית, הרגלי עבודה, ואישיות משלימה. בנוסף, הם צריכים להאמין בחזון שלך, לתרום את הכישורים הנכונים, ויש להם רצון להיות המייסד השותף שלך מלכתחילה. זו הזמנה גבוהה.

ראוי לציין כי יש המון דוגמאות של סטארט-אפים מצליחים עם מייסדים יחידים וגם כאלה שנכשלו בגלל מחלוקות בין מייסדים. קבל החלטה המבוססת על המצב שלך, לא עצה מסורתית.

היכן למצוא מייסד שותף

אם תחליט שאתה רוצה מייסד שותף, השלב הבא הוא למצוא אחד. תסתכל קודם בתוך הרשת שלך. בחירת מישהו שאתה כבר מכיר, או שהקשרים שלך יכולים לערוב לו, היא הרבה פחות מסוכנת מזר.

מושג זה עובד גם הפוך: יש לך גם סיכוי טוב יותר לשכנע אותם להצטרף אליך אם הם חיבור מדרגה ראשונה או שנייה.

אבל אם התחברת לרשת שלך ללא הצלחה, יש כמה שירותים של "התאמת מייסדים שותפים" שתוכל לפנות אליו.

אתה יכול גם להשתתף באירועי יזמות מקומיים כדי לפגוש שותפים פוטנציאליים.

כיצד לקבל מימון כדי להתחיל עסק

  1. בקש מהמשפחה והחברים שלך להשקיע בעסק שלך.
  2. הגש בקשה למענק לעסקים קטנים.
  3. השתמש בפלטפורמת מימון המונים.
  4. המגרש למשקיעי אנג'ל.
  5. שידול הון סיכון.
  6. השתמש בכרטיס אשראי עבור אפשרות במזומן לטווח קצר.
  7. קבל מיקרו-לואן.
  8. אתחול זה.

אתה צריך לבזבז כסף כדי להרוויח כסף. כדי לממן את ההפעלה שלך, שקול את האפשרויות הבאות:

1. בקש מהמשפחה והחברים שלך להשקיע בעסק שלך.

יזמים רבים מסתמכים על חבריהם ובני משפחתם להשקעה ראשונית, המכונה בדרך כלל "סיבוב זרעים". אתה יכול להחליף מימון עבור נתח בסטארט-אפ שלך (כלומר, בן דודך מקבל 4% מהחברה לאחר שנתן לך $12,000), לבקש הלוואות אישיות (עם או בלי ריבית), או אפילו תרומות.

2. להגיש בקשה למענק לעסקים קטנים.

לממשלות פדרליות, מדינתיות ומקומיות יש תוכניות לסייע לעסקים קטנים, כולל הלוואות בריבית נמוכה, הון סיכון ומענקים. כדי למצוא תוכניות שהחברה שלך זכאית להן.

רוב העסקים אינם זכאים, כך שייתכן שלא תוכל למצוא דבר. אבל זה שווה להסתכל לתוך, כי היי – כסף חינם!

3. השתמש בפלטפורמת מימון המונים.

קיקסטארט והדסטארט ופלטפורמות מימון המונים אחרות מאפשרות לכם לקבל גיבוי באמצעות קמפיין מקוון.

שיטה זו לא רק לייצר הון, זה יכול גם לעזור לך לקבל משוב מוצר מוקדם, מודעות למותג, ולפעמים, אם יש לך סיפור מעניין או מוצר מגניב במיוחד, לחץ.

4. המגרש למשקיעי אנג'ל.

מלאכים מחפשים חברות בשלב מוקדם שיכולות פי 10 או יותר מההשקעה שלהן. בדרך כלל, הם מכניסים $25,000 כדי $50,000. בהתחשב בכך, הם יסתכלו על הערך העתידי הפוטנציאלי של העסק וכמה קל יהיה להגיע לשם.

הם יהיו חרוצים מאוד לוודא שאתה מבין את לקוחות היעד שלך, את שטח המוצר, איך תרוויח כסף, ואיך תוכל להתרחב. ודא שאתה מוכן עם תוכנית עסקית מוצקה וסימני מתיחה מוקדמים (כגון "המשתמש הממוצע מפנה שני משתמשים נוספים בשבוע הראשון שלהם" או "הכפלנו את ההכנסות שלנו מינואר עד מרץ.")

יחד עם מימון של מלאך, תקבל גישה למומחיות ולקשרים שלהם. הם יקבלו הון עצמי בתמורה.

5. שידול הון סיכון.

חברות הון סיכון מחפשות חברות פרטיות צעירות. כמו משקיעי אנג'ל ומנשה בטיטו, חברות הון סיכון מחפשות השקעות בסיכון גבוה ובתשואה גבוהה. התשואות שהם מצפים תלויות עד כמה הסטארט-אפ שלך בוגר. אם הם משקיעים ממש לפני שהחברה שלך יוצאת לציבור או נרכשת, תשואה של פי 3 היא טובה.

אבל אם חברת הון סיכון משקיעה מוקדם מאוד, הם כנראה מחפשים תשואה של פי 7 עד 10.

6. השתמש בכרטיס אשראי עבור אפשרות במזומן לטווח קצר.

זה בדרך כלל לא רעיון טוב להשתמש בכרטיס האשראי שלך כדי לשלם עבור הוצאות עסקיות – אלא אם כן, כמובן, אתה יכול לשלם את היתרה. לפעמים, אין לך ברירה: אתה צריך כסף, ומהר. אבל להקריב את ניקוד האשראי שלך ולצבור חוב כרטיס אשראי יפגע בעסק שלך בטווח הארוך (שלא לדבר, הבריאות הפיננסית האישית שלך).

7. קבל microloan.

אתה לא יכול להגיש בקשה להלוואה בשנה הראשונה של החברה שלך, כמו המלווים אינם מוכנים לבצע השקעה כזו בסיכון גבוה. עם זאת, באפשרותך לנצל את תוכנית המיקרו-הלוואות של מינהל העסקים הקטנים. עסקים קטנים יכולים לקבל עד $50,000; ההלוואה הממוצעת של SBA היא $13,000.

מיקרו-מלווים ומלווים ללא מטרות רווח הם אפשרויות אחרות. מלווים אלה מחפשים לעתים קרובות מיעוט או יזמים מוחלשים. התנאים שלהם בדרך כלל הוגנים מאוד.

8. אתחול זה.

אתה לא צריך לקבל כסף מאף אחד אחר אם אתה לא רוצה. יש חברות שלא מגייסות מימון בכלל – המייסדים שלהן משלמים על העלויות הראשוניות בעצמם, ואז, כשהחברה הופכת לרווחית, ההכנסות שלה מכסות את כל ההוצאות.

אפשרות זו מאפשרת לך (ולמייסד השותף שלך, אם יש לך כזה) להיאחז באחוז גדול בהרבה מהחברה שלך. אבל אתה יכול לגדול פחות מהר ללא חליטות גדולות של מזומנים. אם אתה מחליט bootstrap, לשמור על התקציב שלך רזה ככל האפשר כדי להאריך את חיי החברה שלך.

כיצד לשלב את העסק שלך

בשלב מסוים, אתה צריך להחליט אם אתה רוצה לשלב את העסק שלך. כבעלים יחיד, אתה והחברה שלך נחשבים לאותה ישות.

ברגע שאתה משלב, העסק שלך הופך להיות נפרד ממך. מבחינה משפטית, הוא יכול לקנות ולמכור נכסים, לגבות מסים, לתבוע ולהיתבע, להקים חוזים ולבצע פשעים.

יתרונות ההתאגדות

ראשית, והכי חשוב, תאגיד מגן עליך מפני חובות והתחייבויות של עסקים. נושים יכולים בדרך כלל רק לבקש פירעון מנכסי התאגיד, לא הנכסים האישיים שלך (כמו הבית שלך, מכונית, חשבון בנק, וכן הלאה).

אתה גם לא אחראי מבחינה משפטית למעשי התאגיד. לעומת זאת, כבעלים יחיד, כל מי שתובע את העסק שלך תובע אותך.

תאגיד מאפשר לך להעביר מניות. אתה יכול למכור חלק מהבעלות שלך בחברה, להעביר אותה או למסור אותה. אם אתה רוצה לקבל השקעות חיצוניות או להביא שותף על לוח, אתה צריך את היכולת למשוך.

מעמד התאגיד גם נותן לך יותר אמינות, מה שעוזר לך למשוך הון השקעה.

לבסוף, תאגידים יכולים לנכות הוצאות עסקיות רגילות לפני שהם מקצים הכנסה.

החסרונות של התאגדות

זה יוצר נטל מס נוסף: אתה צריך להגיש מעת לעת עם המדינה ולשלם אגרות שנתיות. התהליך יכול להיות גוזל זמן יחסית, ושכירת עורך דין יכולה לעלות בין כמה מאות לכמה אלפי דולרים.

אתה לא צריך לשלב – יש מגוון של מבנים עסקיים לבחירה. אבל אם יש לך מייסד שותף, צריך מימון חיצוני, ואתה רוצה הגנה משפטית, זה רעיון טוב.

לאחר שהחלטת לשלב, עליך לבחור בין להיות חברה אחריות מוגבלת (LLC) או תאגיד S. ל- SBA יש מדריך שימושי לבחירת מבנה הישות הנכון.

עזרה ותמיכה ליזמים

ייעוץ וסנגור

הפער הפיננסי אינו המכשול היחיד שיש להתגבר עליו ביזמות; ייתכן שתיתקל גם בפער ידע. כאן נכנסים להכשרה, ייעוץ וסנגור.

  • מרכזים עסקיים – ממשלות מקומיות מסוימות מטפחות מרכזים עסקיים המשלבים שטחי משרדים בעלות נמוכה, עבודה ברשת ומשאבים אחרים כדי לתמוך בעסקים קטנים ולפתח את המערכת האקולוגית המקומית. אלה הם לגמרי ספציפי למיקום נפוץ יותר באזורים עירוניים, אבל הקפד לחקור אם יש יוזמה באזור שלך.
  • איגודים מקצועיים/מקצועיים וקבוצות עסקיות – חברות באיגוד מקצועי עשויה לסייע לך לבנות אמון עם הלקוחות שלך, אך לעתים קרובות היא מגיעה עם הטבות נוספות כגון לוחות עבודה, משאבים משפטיים, קורסי הכשרה ועוד. אלה הם ספציפיים למיקום או לתעשייה.

רשתות תמיכה

כאשר אתה רודף יזמות, אתה עלול להיתקל עקומת למידה כשמדובר בהיבטים מסוימים של בעלות עסקית ומנהיגות. דבר אחד שיש לזכור הוא שאתה לא צריך לעבור את המבחנים והמצוקות לבד. ניתן לרסן ולצמצם את עקומת הלמידה על ידי השתתפות ברשתות יזמיות, קבוצות ואירועים שבהם חברים חולקים חוויות ולומדים יחד.

הנקודה העיוורת או המאבק שלך עשויים להיות אחד שחבר אחר בקבוצה נתקל בעבר, ואתה יכול להפיק תועלת מהידע שלהם. באופן דומה, סביר להניח שיש לך קלט שיכול לעזור ליזם אחר במצוקה.

כך תוכל לבנות את רשת התמיכה שלך:

  • מצא והשתתף באירועי יזמים – SBA מציעה אירועים מקוונים ופנים אל פנים ליזמים. כל שעליך לעשות הוא להשתמש במנוע החיפוש שלהם כדי למצוא את אלה שהופכים את ההיגיון ביותר עבור המצב שלך.
  • הצטרפו לארגונים קיימים ולוועדות ייעוץ עמיתים – ארגונים כמו מכון טאגיוט ו-Vistage מציעים חברות ומשאבים ליזמים.
  • קבל מנטור או מאמן עסקי – תשומת לב מותאמת אישית ממנטור או מאמן יכולה לעזור לך לעבוד על נושאים אחד על אחד ולעזור לך להתפתח כמנהיג.

המסע ליזמות הוא ארוך, אבל זה יכול להיות כל כך מתגמל.

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

הישארו מעודכנים

עוד תוכן איכותי של מנשה בטיטו

נגישות