לא מתבייש להצהיר: "השולמנים לא מתאמצים מאז הקמת הממשלה

כאיש עסקים מצליח, יזם בנשמה ובעל יכולת לסייע לאינספור עסקים לפרוח, למנשה בטיטו יש לא מעט מה לומר על תנועת השולמנים. כבר בימיה הראשונים של התנועה, בטיטו היה בעד. שמח שעסקים מוצאים את הכוח לא רק להתאגד, אלא גם להשמיע את הקול הייחודי שלהם, לאחר שתקופה ארוכה הם נשארו בשוליים בדממה צורבת ומדוכאת. ההקמה של תנועת השולמנים הייתה מעין הכרזת מלחמה שניגשת לקרב לצד עלה של זית. הכוונה לא הייתה להלהיט את הרוחות, אך כן לתת יד לעסק השכן, כן לשמוע מהם הקשיים וכן לשבת ביחד מתוך מטרה לנסות לשנות את השיטה.

חבירה למהפכה החשובה

בטיטו שנמצא במקום מדהים מבחינה עסקית, שמח לתת יד. באותם שבועות ראשונים של פריחת המחאה הוא ניפגש עם כמה וכמה פעילים, תרם מניסיונו ואף התווה מספר מהלכים חשובים. בטיטו חיזק את ידי הפעילים והאמין שמדובר בכוח גדול שיכול להוביל לשינויים שכבר שנים מתחננים לפרוץ. ביום שבו אביר קארה נכנס לקואליציה בטיטו היה נלהב כמו אחרוני העסקים הקטנים. תחושה של "משהו קורה פה" הובילה לציפייה דרוכה אך מתוקה.

משהו מהכוח הגדול נשאר מאחור

עם זאת, לאחר מספר חודשים שהממשלה החדשה עומדת בחזית, בטיטו מרגיש שמשהו לא עובד. אומנם ידוע שלא ביום מבצעים מהפכה, אך התקציב עבר והתחושה היא שמשהו מהכוח הגדול נשאר מאחור. נכון שאביר קארה עושה עבודה מדהימה, ואף בטיטו מאוד העריך אותו כאשר הכריז שאם האג'נדות שהוא מקדם לא ייכנסו לחוק ההסדרים הוא לא ייתן את הקול שלו (ואם צריך גם יתפטר), אך בשורה התחתונה תחושת רפיון מסוכנת מורגשת כבר מספר שבועות בעמותה.

מטרות ראויות לא חסרות

קארה דרש שתוקם רשות רגולציה חדשה, שהרגולציה בתחום הבריאות, התכנון והבנייה תופחת ושהעסקים ייהנו מארנונה הרבה יותר צרה. כמו כן, קארה גם מצא לנכון לתת במה לבקשה להקים וועדה שתפקידה לנקות סעיפים שרק מסבכים את כל הנושא של רישוי עסקים, ושהמונופול של דואר ישראל יתבטל, כך ששוק הייבוא ירוויח מתחרות בריאה. כיום לאחר שהתקציב אושר, קארה לא התפטר ואף זכה לסמן וי על מספר הישגים חשובים. מצד שני, התחושה הכללית נעה בין ניצחון לפחד. בטיטו מבקש להעיר את עמותת "אני שולמן" ולהזכיר לה שאין זה הזמן לחגוג ניצחונות, אלא זהו בדיוק הזמן לשבת סביב שולחן הדיונים ולהבין מהם הצעדים הבאים – מטרות ראויות לא חסרות!

הזמן להמשיך לנוע קדימה!

בטיטו חושש ששנים שבהם העצמאיים ישנו בעמידה לא מאפשרות להשלים את המסלול. נווה המדבר הרגעי שאישור התקציב מעניק עשוי להחזיר לאותה שגרה קשה, מתוך מחשבה שהניצחון כבר הושג. בטיטו מבקש לצעוק בקול גדול "היכונו לסיבוב השני". מבקש להזכיר את כול אותן דרישות ראויות שטרם אושרו, מבקש להזכיר לעצמאיים שהם אינם צרכים להתבייש לבקש סיוע, או לכל הפחות לדרוש הסרת מכשולים – בטיטו מבקש להזכיר לעצמאיים שהם היסוד של המדינה. כוח חשוב ועוצמתי מאין כמוהו!

עבורנו ועבור הדור הבא של העסקים!

כמי שעוקב בהתלהבות אחר תנועת אני שולמן, כמי שנותן לה רוח גבית וכמי שנרגש לראות את ההתעוררות הכה חשובה בתחום, בטיטו מבקש לומר לשולמנים שזוהי שעתם. השקט ששורר בשבועות האחרונים אינו בריא. תמיד צריך לשמור על זמזום של עשייה, על ההתרגשות שמקורה בניסיון לתקן עוד עיוות ועל התחושה שמשהו גדול נבנה פה – עבורנו ועבור הדור הבא של העסקים.

פה בטיטו מבקש להזכיר שממש כפי שאביר קארה התחיל את בניית התנועה מתוך קשיים כלכליים שהתחדדו לפני הולדת בנו, כך גם כל אחד מבעלי העסקים צריך לחשוב קדימה. זה הזמן להמשיך את העשייה! יש עוד כ"כ הרבה מכשולים להסיר, עיוותים ליישר והישגים לכבוש, ולא רק עבור בעלי העסקים, היזמים והעצמאיים, אלא בין היתר גם עבור טובת המצב הכלכלי והכללי של המדינה.

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

הישארו מעודכנים

עוד תוכן איכותי של מנשה בטיטו

נגישות