בטיטו: "איך הפכתי את הוופל פקטורי לרשת המסעדות המובילה בירושלים?"

כאדם שאוהב שוקולד במצב מוצק ונוזלי, שוקולד על גבי מאפים מלוחים ומתוקים, שוקולד קרמי ושוקולד קרנצ'י, שוקולד ממולא ושוקולד כמילוי, היה לי סופר מפתה לעבוד עם חברת וופל פקטורי. תמיד אני ניגש לפרויקט עם תחושת שליחות – עם השאלה כיצד הייתי פועל לו היה זה העסק שלי, אך הפעם הרגשתי שכבוד השוקולד מונח על השולחן. הבנתי שהמשימה עומדת להיות מעט יותר מאתגרת מבדרך כלל.

סיוע בשני מישורים מקבילים

לא חסרים אנשים שאוהבים שוקולד ולא חסרים דרכים להציג את השוקולד לראווה. עם זאת, על מנת לאפשר לוופל פקטורי להשאיר את שאר המסעדות שעוסקות בתחום הרבה מאחור, הרגשתי שיש צורך לצלול פנימה בצורה ממוקדת ומעט שונה. כיועץ עסקי ומנטורינג בעל ערך מוסף, אני תמיד שואף לפעול בשני מישורים מקבילים. אני גם מסייע לפתוח חסמים רגשיים ואני גם מבקש לאתר טעויות כלכליות שנוגעות להתנהלות עסקית לקויה. לרוב כאשר פני הקרקע מתבהרים, אני משלב כלים מתחום השיווק לצד מספר תובנות עסקיות שפיתחתי לאורך השנים.

הפעם בה הנחתי את "הכובע העסקי" בצד

הפעם החלטתי לשים לרגע את "הכובע העסקי" שהולך עמי לכל מקום בצד, ופשוט לאפשר לעצמי להתמכר לחוויה. הזמנתי שולחן לי, לאשתי ולשלושת ילדי והודעתי בחגיגיות שהיום אוכלים ארוחת ערב מסוג מעט שונה. הילדים שבדרך כלל לא מתלהבים לבוא עמי לעבודה, פתאום גילו התלהבות יתרה, ואני קמתי בבוקר שלמחרת עם ההבנה כיצד נכון להתחיל את התהליך.

מעלים הילוך – בוחנים את התמונה השלמה!

בזמן שכולם אכלו ונהנו (והכתימו את החולצות בכתמי שוקולד), אני בחנתי את ההתנהלות במקום, את האוכלוסייה שנכנסה, את גודל המנות, את ההתנהלות מול המלצרים, את המחירים ועוד אינספור פריטים שאני מורגל לבחון כיועץ עסקי. כבר באותה ארוחה היה לי נדמה שאני מבחין במספר תהליכים שניתן לשפר, אך לא מיהרתי לקפוץ למסקנות. למחרת הזמנתי את הבעלים לפגישה מקיפה. ביקשתי להבין מיהם העובדים, מהם תחומי האחריות, מיהו קהל היעד (ומהם המאפיינים שלו), מהם נתיבי השיווק, כיצד מתמחרים את המנות, מהן ההוצאות הקבועות ומהן ההוצאות המשתנות וכדומה. מנקודה זו עברנו להיעזר בתוכנה עסקית שפיתחתי. תוכנה שמאפשרת להזין מספר משתנים מהתחום העסקי ולקבל בתמורה תובנת עסקיות חשובות.

ניתוח היקפי

לאחר שעברתי על התובנות העסקיות שהתוכנה הגיעה אליהן ולאחר שעברתי על סך תרחיש הניהול הישיר והעקיף, עצרתי לבחון לעומק מהו תפקידו של כל נותן שירות ומה מוביל את הפרוגרמה השיווקית. הדגשים ששמתי לב אליהם בעת הארוחה, אט אט החלו להתבהר.

מיקוד התייעלות ונטרול קשיים

מהר מאד הצבעתי על מספר נקודות שניתן לשפר. מרכזיים, על הוצאות שאפשר לדייק ולמזער, על דרכי שיווק שניתן לחדד באשר לקהל היעד ואפילו לגבי התפריט הצעתי מספר הצעות ייעול חשובות, למרות שכל מי שמכיר אותי יודע שהקשר ביני לבין בישול הוא מקרי לחלוטין. לאורך מספר שבועות עבדתי בצמוד לבעל העסק. סייעתי במיקוד קהלי יעד (באמצעות פילוח עומק של מאפיינים ותתי הגדרות), הסברתי כיצד ניתן להתייעל פיננסית (התוכנה עשתה את רוב העבודה, אני רק דחפתי והראתי את הדרך), הוצאתי מכוח העבודה גורמים מיותרים ובו זמנית הקלתי את העבודה על העובדים הקיימים באמצעות הפניית משימות לנותני שירותים טכניים ובירוקרטיים – בהתאם לשיטת מיקור חוץ. כמו כן, לאורך כל הדרך נטרלתי חסמים פסיכולוגים שהתעוררו, חסמים שאיימו לפגוע בהצלחה שעתידה להגיע.

מעמידה במקום לרשת מסעדות מובילה

היה זה תהליך. תהליך שכלל לא מעט שאלות וחששות. עם זאת, היה זה גם תהליך מרגש, מסודר, מנומק, מקצועי, שיודע להביט להצלחה בעיניים ושאינו חושש לפסוע לקראתה. 90% מההצעות הייעול שלי התקבלו בברכה ונמצאו כחשובות,

הישג מתוק!

אני אומנם עדיין מזמין את המנה הקבועה שלי, אך מתרגש לראות כיצד מסביב הכול רוחש שינויים, ומניסיוני הרב בתחום העסקים, זוהי בדיוק הדרך הנכונה. לייצר שינויים קטנים שמנתבים להבדלים גדולים בהתנהלות ובהתייעלות. לסיכום אני חייב לציין שלאורך עשרות שנותיי בתחום זכיתי ללוות עסקים רבים להישגים מאוד משמעותיים, אך ההישג הזה מול רשת וופל פקטורי הוא ללא ספק אחד מההישגים היותר מתוקים שחוויתי (בעיני וכמובן שגם בעיני הילדים שלי).

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

הישארו מעודכנים

עוד תוכן איכותי של מנשה בטיטו

נגישות